onsdag 21 oktober 2009

Förundring


Efter en månad i bloggträsket och hela 4000 besökare måste frågan ställas. Var kommer ni alla från? Och vart är ni på väg? Min ursprungliga tanke med bloggandet var att beskriva mötet med Island för barn, barnbarn, släktingar, kompisar, bekanta och kollegor. De närmast sörjande, helt enkelt. Uppenbarligen har många andra hittat hit. Det känns roligt och inspirerande att försöka dela med sig av allt som händer här till så många. Island är värd en mässa.

Kanske är du rent av själv på väg hit? För egen del dröjde besöket i sextiosju år. Det behöver ju inte gälla andra, det finns ingen automatik i detta.
__________________________________________
Bilden: Bloggaren med en 1500 år gammal (!) isklump i famn. Glaciärbumlingen fiskades upp ur Jökulsárlón på östkusten. Läs mer i tidigare blogg (23 september) om den fascinerande glaciärsjön och det malaysiska brudpar jag delade båt med. Allt, precis allt tycks kunna hända på Island!

2 kommentarer:

Mustardseed sa...

Här är en av dina läsare - en 37-årig mamma och bonusmamma, ingenjör, feminist och bloggläsare. Jag har hittat hit från din Gnestadotters blogg (och henne känner jag först från nätet och sedan live). Det är spännande att läsa dina beskrivningar av Island, du har en unik förmåga att iaktta och beskriva det du ser runtomkring dig! jag är inte på väg till Island än på ett tag, men vem vet...

Anders Bergman sa...

Tack! Island är så häftigt och kontrastrikt att det är lätt att få fart på skrivbordstangenterna. Det var länge sen jag hade sån skrivklåda! Och det är väl lite meningen med att resa: Att låta sig inspireras och på ett eller annat sätt
ge uttryck för detta. Men sånt händer ju även hemmavid ibland...