tisdag 24 november 2009

Får jag bjuda på Djúpur?




Efter två månader i bloggträsket kan jag räkna in över 11.000 besökare, trenden är ökande. Bortsett från de som av misstag fibblat in från Kroatien, Guatemala eller Frankrike, kommer besöken i huvudsak från Sverige och Island. Regelbundna USA-visiter noteras också. Självklart känns det inspirerande med alla besök! Ämnet Island är också turligt nog nära outtömligt. Det händer otroligt mycket här, något ni säkert redan har noterat eller kanske själva erfarit.

Får jag bjuda er alla på en näve Djúpur?

Det typiska isländska godiset består av en sockerlagshinna och under skalet göms choklad och lakrits. Jag har ätit Djúpur i Sverige då och då, men i genuin miljö smakar de sötsura kulorna faktiskt godare!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hörrudu! Den där transparenta typen på husväggen skulle nog jag se upp med... Det ryktas om ett väsen i ytterrock som drar omkring på Island och tjyvplåtar högt som lågt. Passa dig! Världen idag är inte att lita på, inte ens en fårskallegår fri och konspirationsteorierna duggar som snöflingor över kleti och pleti. Ta den där cyklisten på stranden t ex. Typisk förklädd. Och visst anar man något OTROLIGT i ljusblänket borta vid horisonten. Är du säker på att det är på Island du befinner dig. Att du inte bara drömmar allt under duntäcket i Gnesta?

Anders Bergman sa...

Ja, Maylen, ibland har man sina skuggdagar. Och visst smyger jag omkring och plåtar. Känner mig ibland som Peeping Tom eftersom reykjaviksborna envisas med att ha låga fönster, ofta utan gardiner eller persienner. Jag måste banne mig blogga om det!