måndag 25 januari 2010

Men mördarsniglarna då?


Råkade snubbla över en bild av mitt hus i Sörmland. Det var väl inte utan att jag kände ett litet sting av hemlängtan. Vet inte om det handlade om huset eller den svenska sommaren när den är som bäst. Jag bor kungligt i Reykjavik, har gjort husbyte med en isländsk familj. Så här års när Island är mörkt, blåsigt och regnbemängt är det lätt att förfalla i nostalgi. Men så kom jag att tänka på att de vackra äpplena på bilden dessvärre är närmast oätbara och att det lär bli enormt med mördarsniglar i sommar. En kväll förra sommaren plockade jag 230! Mördarsniglarna har kommit till Island också, men utvecklingen är i sin linda. Det blir bra på Island i sommar. Förresten kanske jag drar till Grönland om mitt samlande på öar pockar på.

Inga kommentarer: